Δευτέρα 24 Απριλίου 2017

Στροφή στα προϊόντα «μαϊμού» κάνουν οι Έλληνες καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κρίσης.



Όπως αναφέρεται σε σχετικό ρεπορτάζ της Καθημερινής, οι Έλληνες σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους αγοράζουν προϊόντα απομίμησης ή «κατεβάζουν» περιεχόμενο από παράνομες πηγές στο Διαδίκτυο επικαλούμενοι κατά κύριο λόγο την υψηλή τιμή των αντίστοιχων αυθεντικών.
Η ανοχή στα παραποιημένα προϊόντα, πέραν της οικονομικής κρίσης, πυροδοτείται και από δύο ακόμη αντιλήψεις, εξαιρετικά δημοφιλείς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο: πρώτον, ότι η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας ωφελεί κατά κύριο λόγο τις μεγάλες εταιρείες και σε πολύ μικρό βαθμό τους καταναλωτές και δεύτερον, ειδικά σε ό,τι αφορά το Διαδίκτυο, δεν μπορεί να υιοθετηθεί νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας.
Μεγάλη ανοχή
Σύμφωνα, λοιπόν, με πανευρωπαϊκή έρευνα που πραγματοποίησε το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), σε δείγμα 26.555 πολιτών και στα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε., το 47% των Ελλήνων θεωρεί αποδεκτή την αγορά παραποιημένων προϊόντων, όταν τα αντίστοιχα αυθεντικά είναι πολύ ακριβά. Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό που παρατηρείται μεταξύ των λαών της Ε.Ε. με πρώτους τους Κύπριους (50%) και τρίτους τους Λιθουανούς (45%). Το μέσο ποσοστό στην Ε.Ε. είναι πολύ χαμηλότερο, 27%.
Μάλιστα, το ποσοστό στην Ελλάδα έχει αυξηθεί κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με αυτό που είχε καταγραφεί σε αντίστοιχη έρευνα του 2013, ενώ το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό έχει επίσης αυξηθεί κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες. Οι Έλληνες επίσης δικαιολογούν την αγορά προϊόντων «μαϊμού» όταν το αυθεντικό δεν είναι διαθέσιμο στην περιοχή που ζουν, σε ποσοστό 37% έναντι 24% στην Ε.Ε., ενώ τρεις στους δέκα δεν ενδιαφέρονται για την ποιότητα (έναντι 21% στην Ε.Ε.).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου