Τρίτη 25 Ιουλίου 2017

Μερικά ερωτήματα προς το Δήμο Πέλλας για την υποβάθμιση των σχολείων.




Στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πέλλας (Δευτέρα 24 Ιουλίου), μεταξύ άλλων συζητήθηκε και το θέμα της οργανικής υποβάθμισης  σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Δήμο Πέλλας που στοίχισε 10 οργανικές θέσεις δασκάλων με συνακόλουθες επιπτώσεις στην ποιότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Λαμβάνοντας το λόγο ο Δήμαρχος σχετικά με το θέμα είπε πως ζητά να υπάρξει ορθή επανάληψη του ΦΕΚ, επιρρίπτοντας ευθύνες τόσο προς τις εκπαιδευτικές αρχές όσο και το αρμόδιο υπουργείο, κάνοντας μάλιστα λόγο για στοχοποίηση των σχολείων.

Η Πελλαία Γη επανέρχεται στο θέμα και ερωτά με την ευκαιρία:

1.      Γιατί αφού στην ΠΕ Πέλλας λειτουργούν περισσότερα από 130 δημοτικά σχολεία, (όπως λέει και ο δήμαρχος) υποβιβάστηκαν σχολεία ΜΟΝΟ στο Δήμο Πέλλας και σε κανέναν άλλο Δήμο; Σε μια μάλιστα περίπτωση υπήρξε αναβάθμιση (Αλμωπία).
2.     Ποια ήταν η θέση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας πάνω σε αυτό το ζήτημα; Υπήρξε θέση;
3.     Γιατί εν τέλει ψηφίστηκε η υποβάθμιση (αποδοχή της πρότασης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έστω και αν αυτή αφορούσε 2 θέσεις) από το Δημοτικό Συμβούλιο;

Όλοι γνωρίζουμε ότι η μείωση του μαθητικού δυναμικού είναι δεδομένη και αυτό το γεγονός είναι στην πραγματικότητα η γενεσιουργός αιτία του φαινομένου.
Αλλά: Η μείωση δεν αφορά το Δήμο Πέλλας μόνο. Αφορά όλη τη χώρα μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις περιοχές ολόκληρες έχουν ξεκληριστεί και τα σχολεία λειτουργούν με παιδιά μεταναστών.
Επίσης είναι γνωστό ότι έχουν υπογραφεί μέτρα (είναι μνημονιακή δέσμευση) σε σχέση με το κλείσιμο, τον υποβιβασμό και τη συγχώνευση σχολείων σε όλη τη χώρα.
Το ζήτημα είναι όμως κάθε φορά πώς υλοποιούνται αυτές οι αποφάσεις. Ασφαλώς και η Πέλλα δεν θα έπρεπε να ήταν ο προσφορότερος Δήμος που θα αποδεχόταν και θα εφάρμοζε αυτήν την πολιτική εις βάρος των δημοτών του.
Όχι μόνο γιατί τα σχολεία της περιοχής μας ακόμη αντέχουν και βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση συγκριτικά με άλλες περιοχές. Αλλά και γιατί οι υποβαθμίσεις εντός του Δήμου έγιναν χωρίς κανένα σκεπτικό, άκριτα και αναιτιολόγητα και ως προς το μαθητικό τους πληθυσμό, προκαλώντας απορία ακόμη και στους γνώστες του χώρου.
Ο Δήμαρχος επίσης καλό είναι να διευκρινίσει τι εννοεί με τον όρο «στοχοποίηση». Δεν μπορούμε να καταγγέλλουμε κάθε φορά που υπάρχει αδιέξοδο. Είναι απλά ξεπερασμένο.
Κυρίως όμως καλό είναι να στρέψει το βλέμμα προς τους συνεργάτες του (μεταξύ των οποίων και εκπαιδευτικοί) για τον τρόπο που ενημερώνονται και λειτουργούν καθώς και τον τρόπο που λειτουργούν και αποφασίζουν τα συλλογικά όργανα.
Είναι εν τέλει ζήτημα δημοκρατίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου