Μια διασκευή ομιλίας του Γρηγόρη Σκαλκέα στην Ακαδημία Αθηνών, με
τίτλο «Επιστήμη και επιστήμονες» ήταν το δοκίμιο στο μάθημα της
Νεοελληνικής γλώσσας, στο οποίο εξετάστηκαν σήμερα (07/06/2017) οι
απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων, κατά την πρώτη ημέρα των πανελληνίων
2017.
Εκτός από τις συνήθεις περιλήψεις και γλωσσικές ασκήσεις, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να γράψουν μία ομιλία στην τελετή αποφοίτησης του σχολείου τους αναφορικά με τον στόχο της επιστήμης και τον ηθικό ρόλο του επιστήμονα.
Το κείμενο ειναι κατανοητό και η περίληψη δεν θα δυσκολέψει τους μαθητές. Στις ασκήσεις δεν παρατηρείται ιδιαίτερη δυσκολία εκτός απο το ερώτημα Β4. α. που ενδέχεται να προβληματίσει ορισμένους μαθητές.Το ζητούμενο της έκθεσης απαιτεί προσοχή αλλά είναι σαφές και ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορεί να ανταποκριθεί με επιτυχία σε αυτό.Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά!
Σχολιασμός της ΟΕΦΕ (Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος)
Τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα στις Εξετάσεις των Γενικών Λυκείων αφορούν στα «Θέματα σχετικά με την επιστήμη και τον ρόλο της στην κοινωνία» που περιλαμβάνονται στο σχολικό βιβλίο Έκφραπ—Έκθεση Γ' Λυκείου (σ. 94-98) καθώς και στη θεματική ενότητα «Επιστήμη -Τεχνολογία» από το Βιβλίο Θεματικοί Κύκλοι για το Ενιαίο Λύκειο.
Το κείμενο που δόθηκε στους μαθητές είναι διασκευή ομιλίας του Γρηγόρη Σκαλκέα στην Ακαδημία Αθηνών στις 30-12-2003.
Στο ερώτημα Α ζητούνταν περίληψη και στο ερώτημα Β1 άσκηση τύπου Σωστό-Λάθος.
Στα ερωτήματα Β2 έως και Β4 υπήρχαν απλές ασκήσεις που αναφέρονταν σε κλασική ύλη σχετική με τη δομή του λόγου και τη γλώσσα του κειμένου.
Τέλος στην Παραγωγή Λόγου σε 500-600 λέξεις ζητούνταν από τους μαθητές ομιλία στην τελετή αποφοίτησής τους ως υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες και μελλοντικοί επιστήμονες με θέμα τον ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων σύγχρονων προβλημάτων και τα ηθικά εφόδια που θα επιτρέψουν στον επιστήμονα να υπηρετήσει αυτόν τον στόχο.
Εκτός από τις συνήθεις περιλήψεις και γλωσσικές ασκήσεις, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να γράψουν μία ομιλία στην τελετή αποφοίτησης του σχολείου τους αναφορικά με τον στόχο της επιστήμης και τον ηθικό ρόλο του επιστήμονα.
Το κείμενο ειναι κατανοητό και η περίληψη δεν θα δυσκολέψει τους μαθητές. Στις ασκήσεις δεν παρατηρείται ιδιαίτερη δυσκολία εκτός απο το ερώτημα Β4. α. που ενδέχεται να προβληματίσει ορισμένους μαθητές.Το ζητούμενο της έκθεσης απαιτεί προσοχή αλλά είναι σαφές και ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορεί να ανταποκριθεί με επιτυχία σε αυτό.Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά!
Σχολιασμός της ΟΕΦΕ (Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος)
Τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα στις Εξετάσεις των Γενικών Λυκείων αφορούν στα «Θέματα σχετικά με την επιστήμη και τον ρόλο της στην κοινωνία» που περιλαμβάνονται στο σχολικό βιβλίο Έκφραπ—Έκθεση Γ' Λυκείου (σ. 94-98) καθώς και στη θεματική ενότητα «Επιστήμη -Τεχνολογία» από το Βιβλίο Θεματικοί Κύκλοι για το Ενιαίο Λύκειο.
Το κείμενο που δόθηκε στους μαθητές είναι διασκευή ομιλίας του Γρηγόρη Σκαλκέα στην Ακαδημία Αθηνών στις 30-12-2003.
Στο ερώτημα Α ζητούνταν περίληψη και στο ερώτημα Β1 άσκηση τύπου Σωστό-Λάθος.
Στα ερωτήματα Β2 έως και Β4 υπήρχαν απλές ασκήσεις που αναφέρονταν σε κλασική ύλη σχετική με τη δομή του λόγου και τη γλώσσα του κειμένου.
Τέλος στην Παραγωγή Λόγου σε 500-600 λέξεις ζητούνταν από τους μαθητές ομιλία στην τελετή αποφοίτησής τους ως υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες και μελλοντικοί επιστήμονες με θέμα τον ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων σύγχρονων προβλημάτων και τα ηθικά εφόδια που θα επιτρέψουν στον επιστήμονα να υπηρετήσει αυτόν τον στόχο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου